سورۃ الاحزاب surah Ahzaab 56 right way
سورۃ الاحزاب
قرآن مجید کی 33ویں سورۃ ہے جو مدینہ میں نازل ہوئی اور اس میں 73 آیات ہیں۔
سورۃ الاحزاب ایک مدنی سورت ہے جس میں مختلف موضوعات پر روشنی ڈالی گئی ہے۔
سورہ کا آغاز مدینہ کے محاصرے اور شہر کی حفاظت کے لیے خندق⁷ کی کھدائی کے بیان سے ہوتا ہے۔
خندق کی کھدائی کا قصہ
خندق کی جنگ کے دوران، قریش کی قیادت میں نے مدینہ کا محاصرہ کیا، جس کا مقصد مسلمانوں کو تباہ کرنا تھا۔ نبی محمد صلی اللہ علیہ وسلم اور ان کے ساتھیوں کی تعداد بہت زیادہ تھی، تقریباً 3,000 مسلمانوں کو 10,000 کنفیڈریٹ کی فوج کا سامنا تھا۔
مدینہ کی حفاظت کے لیے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے اپنے ساتھیوں کو شہر کے گرد ایک خندق کھودنے کی ہدایت کی جو اس وقت ایک نیا حربہ تھا۔ سخت موسمی حالات اور دشمن کے مسلسل حملوں کے باوجود خندق صرف چھ دنوں میں کھودی گئی۔
خندق تقریباً 5 کلومیٹر لمبی، 3-4 میٹر گہری اور 2-3 میٹر چوڑی تھی۔ جس کی وجہ سے دشمن کے لیے اسے عبور کرنا مشکل ہو گیا تھا۔
ابو سفیان کی قیادت میں خندق کو دیکھ کر حیران رہ گئے اور بار بار کوشش کے باوجود اسے عبور کرنے میں ناکام رہے۔ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی قیادت میں مسلمانوں نے بہادری سے خندق کا دفاع کیا اور دشمن آخر کار پیچھے ہٹنے پر مجبور ہو گیا۔
خندق کی کھدائی مسلمانوں کی ذہانت، استقامت اور اللہ کے وعدے پر بھروسہ کی ایک قابل ذکر مثال سمجھی جاتی ہے۔ اس میں حضرت محمد صلی اللہ علیہ وسلم کی قیادت اور حکمت عملی کو بھی اجاگر کیا گیا ہے۔
سورہ ان منافقوں کی مذمت کرتی ہے جنہوں نے اللہ کے وعدے پر شک کیا اور نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کو چھوڑنے کی دھمکی دی۔
منافقین کے عذاب کا قصہ سورہ احزاب کی آیات 43-48 میں ہے۔ غزوہ خندق کے بعد جن منافقین نے اللہ کے وعدے پر شک کیا تھا اور رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو چھوڑنے کی دھمکی دی تھی انہیں سزا دی گئی۔انکی سزا یہ تھی۔
ان کی منافقت پوری برادری کے سامنے آ گئی تھی۔
وہ ذلیل ہوئے اور ان کی ساکھ کھو دی گئی۔
وہ ایمان اور ہدایت کی نعمتوں سے محروم تھے۔ بعض کو اس زندگی میں سزا دی گئی، شکست یا موت کا سامنا کرنا پڑا۔
یہ قصہ ان لوگوں کے لیے ایک انتباہ کے طور پر کام کرتی ہے جو ایماندار ہونے کا بہانہ کرتے ہیں لیکن درحقیقت مسلمانوں کے خلاف کام کرتے ہیں۔
اللہ کے وعدے پر شک کرنا۔رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی نافرمانی کرنا۔افراتفری اور انتشار پھیلانا۔امت مسلمہ کی امانت میں خیانت کرنا۔
منافقین کی سزا اللہ کے انصاف اور امت مسلمہ کی اندرونی خطرات سے حفاظت کا ثبوت ہے۔
اس سورت میں مسلمانوں اور قریش کے درمیان ہونے والے معاہدے کا ذکر ہے جس میں مسلمانوں کو عمرہ کرنے کی اجازت دی گئی تھی۔
یہ سورہ مومن عورتوں کو حکم دیتی ہے کہ وہ اپنے آپ کو نرمی سے ڈھانپیں اور حجاب پہنیں۔
سورہ احزاب میں عورتوں کے حجاب سے متعلق آیت ہے
“اے نبی! اپنی بیویوں اور بیٹیوں اور مومنین کی عورتوں سے کہہ دو کہ وہ اپنی چادریں اپنے اردگرد لٹکا لیا کریں، ان کے لیے پہچاننا آسان ہو جائے گا اور انہیں ستایا نہیں جائے گا، اور اللہ بخشنے والا مہربان ہے۔”
(سورہ احزاب، آیت 59)
یہ آیت عورتوں کو حکم دیتی ہے:ان کے ارد گرد ان کی چادریں کھینچیں۔ اپنے آپ کو معمولی سے ڈھانپیں۔
اس حکم کا مقصد یہ ہے کہ خواتین کو ہراساں کرنے سے بچائیں۔ انہیں مومن کے طور پر پہچانیں۔شائستگی اور عاجزی کی حوصلہ افزائی کریں۔ انہیں غیر مومنوں سے ممتاز کریں۔
حجاب صرف ایک جسمانی غلاف نہیں ہے بلکہ ایک روحانی اور اخلاقی تصور بھی ہے، جس میں رویے، رویے اور کردار شامل ہیں۔
سورہ غنیمت کی تقسیم، منافقین کی سزا اور مومنین کے لیے اجر کو بیان کرتے ہوئے اختتام پذیر ہوتی ہے۔
غنیمت کی تقسیم کا قصہ سورہ احزاب کی آیات 23 تا 27 میں ہے۔ خندق کی جنگ کے بعد مسلمانوں نے بہت زیادہ مال غنیمت حاصل کیا، جس میں ہتھیار، زرہ بکتر اور دیگر قیمتی اشیاء شامل تھیں۔
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے مسلمانوں میں مال غنیمت تقسیم کر دیا، جس میں بہادری سے لڑنے والوں کو بڑا حصہ اور ان لوگوں کو کم حصہ دیا جو جنگ میں شریک نہیں ہوئے تھے۔ یہ فیصلہ ضرورت کے مطابق دولت کی تقسیم کے اصول پر مبنی تھا۔
تاہم بعض منافقین نے اس تقسیم پر اعتراض کرتے ہوئے دعویٰ کیا کہ انہوں نے بھی دوسروں کی طرح بہادری سے جنگ کی ہے اور برابر کے حصص کے مستحق ہیں۔
رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ان کی سرزنش کرتے ہوئے کہا کہ ان کے دل لالچ سے بھرے ہوئے ہیں اور انہوں نے دراصل مسلمانوں کی کوشش میں رکاوٹ ڈالی ہے۔
یہ قصہ اس کی اہمیت کو اجاگر کرتی ہے۔
دولت کی منصفانہ تقسیم۔ انفرادی شراکت کو تسلیم کرنا۔
لالچ اور خود غرضی کا مقابلہ کرنا۔انصاف اور مساوات کو برقرار رکھنا۔
یہ واقعہ امت مسلمہ کے معاملات کو سنبھالنے میں پیغمبر کی قیادت اور حکمت کو بھی ظاہر کرتا ہے۔
سورۃ الاحزاب کی رہنمائی اور حکمت ہمیں اپنے ایمان اور کردار کو مضبوط کرنے کی ترغیب دے!